Lite rugby

Vilken njutning att få sova länge, jag måste erkänna att jag inte vaknade förrän vid 10-tiden på lördagmorgonen. Eller jag antar att en del skulle säga att det var förmiddag då.



Trot eller ej, men det blev sport på lördagen också.
Tänk om all sport var lika enkel att förstå som innebandy, så skönt det vore.
Idag satt jag där vid sidan av planen när Uppsala RFC, dvs Uppsalas rugbylag, spelade match och förstod inte riktigt vad det var jag tittade på. Tur att det fanns mer insatta där så att jag kunde förstå på deras reaktioner om det som hände var bra eller inte.
Tror jag får försöka läsa på lite mer om rugby till nästa match, så kanske jag kan förstå när poängen åker upp på tavlan. Det kramas och liggs i högar, folk lyfts upp i luften och knytnävarna talar ibland. Passningarna ska gå bakåt och inte framåt och helt plötsligt ska någon sparka bollen i stället för att springa med den.

Nu blev det i alla fall seger för Uppsala  med 38-34 och svärsonen gjorde mål.
Undrar hur det här rugbylaget firar segrar om dom "firar" så här efter en förlust.
Tänk vad man kan hitta när man googlar.

* * *

Kräftor, västerbottenpaj och vitlöksbröd.
Ja, det är ju en bra lördagmiddag tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0