Så var den semestern över


Lindström - Bonton

Vart tog min långa semester vägen?
Hur är det möjligt att fyra veckor kan försvinna så otroligt fort?
Det är så mycket man ska hinna med under fyra veckor, och det känns i förväg som att det finns hur mycket tid som helst men så helt plötsligt har tiden tagit slut och det är dags att börja jobba igen. Nu har jag ju inte hållit mig helt borta från att jobba, har ju kollat mailen lite då och då och hjälpt mina kollegor som fått sköta mitt jobb att fixa lite saker.


Gudinge 110806

Men vad har jag gjort på semestern då?
Jag har ju hunnit vara ute i stugan i Gudinge två omgångar, varit en vecka i Göteborg och en vecka i Skåne. Som vanligt har ju dom som sköter semestervädret under dom här veckorna inte haft som prio 1 att se till att jag fått njuta av sol och värme, men jag får väl försöka glädjas med dom som kommer tillbaka till jobbet solbrända och fina. Men jag måste erkänna att jag surnade till lite när vi satt där med mindre bra väder och får höra på TV att det varit varmast i landet hemma i Uppsala.
Jag ska väl inte hålla på och gnälla, semestern har varit bra även om inte vädret har varit så där som jag vill ha det. Jag behövde verkligen den här ledigheten, att få komma bort ett tag.

* * *

Tänk att en del människor är helt humorbefriade och inte kan inse vad saker handlar om. Lyssna en gång till och inse sedan att det är slöseri med polisens tid och skattebetalarnas pengar att göra en polisanmälan.

* * *

Det ska i alla fall bli skitkul att träffa mina härliga kollegor igen, dom har jag allt saknat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0