Comhem suger

Idag är det bara elände med Comhems internet här hemma i byn.
I morse när jag skulle kolla om tåget gick så gick det inte att komma ut på nätet, men när klockan är före sex på morgonen och det är dags att åka så hinner vi ju inte lägga tid på att ringa och felanmäla utan vi hoppas ju då att felet är löst till vi kommer hem.
Förresten, kan man ringa och felanmäla före kl sex på morgonen?
Under dagen hör jag av en granne att det varit fortsatta störningar och när hon ringer och felanmäler får hon veta att det är ingen annan som har problem. Jo hejsan!
Nu i kväll så går det ju, som ni ser, att komma ut men det är otrooooooligt segt.

*     *

Kul att Sirius Billy Nilsson får hänga med till Finnkampen i helgen.

*     *

Idag är jag ingen vacker syn ska jag tala om.
Trådningen igår har lämnat tydliga spår i mitt ansikte, det ser ut som att jag skulle vara drabbad av värsta akneutbrottet med röda plitor i hela trynet. Så har det inte blivit dom gångerna jag testat det här tidigare, men jag hoppas att det lägger sig snart. Det är klart att det måste väl bli någon reaktion i huden efter att fått hårstråna utslitna så där.



Idag kände jag nästan för att gråta en skvätt, men inget blir väl bättre för det?
Det var bara att ta ett djupt andetag och jobba på för det var till slut inte sådant elände som jag först trodde, men jag måste erkänna att det var otroligt skönt när arbetsdagen var över och det var dags att åka hemåt.
Nya tag i morgon och vi vet att det kommer "bättre" tider.
Tur att jag gillar mitt jobb och att vi kan ha kul och skratta mitt i röran.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0