Hur en glasögonorm tjänar 2000:-

Tänk så enkelt det är att tjäna 2000:-.
Eller egentligen tjänar jag väl inte några pengar, jag sparar väl mer in på utgifterna kan man säga.
Jag var ju och kollade synen i lördags och beställde nya terminalglasögon. Det var ganska så enkelt, firman betalar ju bara en viss summa för dom glasögonen så det finns ett begränsat antal bågar att välja mellan.
Men så kom det stora traumat, jag skulle välja vanliga glasögon också.

 

Jag har ju, som en del av er vet, otroligt svårt att välja så där stod jag och provade mig genom hela butikens lager av bågar utan att kunna ta något beslut. Det slutar med att jag får låna med mig fyra bågar hem, det borde ju göra det hela lättare kan man tycka. 
Inte då, jag velar och velar.

Men så idag tog jag, kors i taket, till slut ett beslut.
Jag trivs så förbaskat bra i dom bågarna jag har och inga av dom bågar jag lånade hem var egentligen snyggare än dom gamla.
Så jag byter helt enkelt bara glas i dom gamla och tjänar i ett nafs ca 2000:-.
Enkelt eller hur!

*     *

Undrar hur många gånger Sven har blåst i pipan?
339 matcher där man spelar 3*20, hur många signaler kan det bli?
Hur många pipor har han blåst slut på tro?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0