Snöyra och gratulationer

Jädrar vilket väder det var igår!
Vi kom knappt ut med bilen genom all snön, men gubben lyckades köra mig upp till stationen i alla fall. Där kom mitt tåg, bara någon minut försenat trots vädret. Jag började få lite onda aningar när vi blev stående vid någon växel som personal var ute och jobbade med för att den skulle fungera. Tog upp telefonen och surfade in på SL, där kunde jag ganska så snabbt konstatera att något pendeltåg kunde jag inte räkna med från Upplands Väsby.
 Det var alltså bara att hoppa av i Uppsala och försöka vända hemåt igen.
Jag måste säga att det kändes bra att jag redan tagit beslutet att vända hemåt igen när chefen ringer och säger att det inte är värt att försöka komma till Solna, det var inte bara pendeltåget som var inställt utan även alla bussar.
Väl hemma igen var det bara att ta skyffeln och börja skotta, det gällde att få bort dom 4-5 dm snö som kommit under natten innan jag kunde gå in och koppla upp mig mot jobbet. Jag hade tur och lyckades komma in direkt, hörde om andra som fick hålla på och försöka i 2,5 timme innan dom lyckades få en uppkoppling och kunde börja jobba.



Hipp hurra!
Idag säger vi grattis till min mamma som fyller 75 år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0