Det går som en dans

I morse blev det ett litet oväntat och oönskat besök på Arlanda när vi blev avkastade av Upptåget, igen. Nu var det två trasiga tåg som stod och tog upp spåren i Upplands Väsby, enligt tågsoldaten. Det var bara att hoppa av tåget och rusa upp i Skycity och leta buss. Personalen i spärren hade inget annat att göra än att släppa genom alla människor som strömmade upp, det var inga försök till att ta någon spärravgift.
Det blev alltså buss till Märsta och där hoppade vi på pendeltåget som av någon underlig anledning kunde passera Upplands Väsby, inte vet jag om dom hade fått bort dom loken som stoppade vårt första tåg.
Framme på jobbet 35 minuter senare än vanligt, ganska bra ändå med den omvägen.

När jag sedan skulle åka hem blev jag inte direkt glad när jag såg att ett godståg spårat ur i Uppsala så det var enkeldrift, men det gick som på räls att komma hem ändå.



Hemma fick jag en god drink, skönt att koppla av efter en jobbig vecka.
Gott att äta och en semla på det, sen var det dags för "Let's dance".
Så otroligt kul det måste vara att vara med i det programmet, eller i alla fall att få lära sig dansa så av ett riktigt proffs. En lärare som bara jobbar med mig, som ser till att jag hänger med och fattar vad det går ut på.
Att få träna och träna tills det sitter där, att få känna hur man flyter med musiken.

Skulle allt kunna tänka mig att ta en svängom med Figge.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0