Fy f-n för försenade tåg!

Att tågpendla tar verkligen på krafterna.
Att stå på perrongen och höra i högtalarna att det är växelfel, signalfel, stopp i signal eller något annat fel som gör att tågen inte går som dom ska suger.
Idag fick jag först stå och vänta vid Karlbergs station eftersom det inte kom något pendeltåg. När jag väl kom fram till Upplands Väsby blir det ena Upptåget efter det andra inställt, tågen vände på Arlanda i stället för att gå hela vägen fram till Upplands Väsby.
Det var mer fantsifullt än vanligt idag, idag skyllde man på växelfel OCH signalfel.
En härlig kombination!



När det väl kom ett tåg så gick det bara till Uppsala, så det var bara att sitta där och vänta på nästa tåg 30 minuter senare som gick hela vägen hem.
Det är ju inte så jädrans kul att komma hem strax före kl 21.

*     *

 Trösten när jag kom hem var att jag fick se Warbergs matchvändning mot AIK.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0