Tårtdag

Idag har jag ätit blåbärstårta två gånger, gratulerat två olika killar på födelsedagen.
Först blev det tårta på eftermiddagsfikat på jobbet och sedan när vi kom hem var det dags för nästa uppvaktning. Att äta tårta två gånger samma dag känns så här efteråt inte helt lyckat.
Men vad sjutton, dom fyller ju bara en gång om året. Eller hur?



Igår hade jag besök av sötaste Prinsen på jobbet.
Jag hade inte träffat honom sedan jul och det hade hunnit hända en hel del med honom på den tiden, både i storlek och utveckling.

*     *

En del chefer har bättre omdöme än andra.

*     *

Jag var precis ute på kvällskissning med den håriga killen.
Det är ganska mysigt att gå på kvällspromenaden, det är mörkt och tyst ute och vi möter bara en och annan hund med sin matte eller husse ute i samma ärende.
I morgon ska det kanske köpas dator och så väntar middag hos grannen på kvällen, men först räknar jag med en sovmorgon så klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0