Som på räls....

Idag flöt allt på precis som det skulle, både på morgonen och på hemresan.
Men det brukar ju straffa sig när någon säger att det har funkat bra med tågen så det lär väl vara katastrof i morgon igen nu.
En katastrof är också kompensationen jag får från UL när min resa tar flera timmar längre tid än vad den ska. Som plåster på såren får jag en dagbiljett på UL, den dagbiljetten betalar inte ens halva min resa till och från jobbet. Den biljetten gäller bara fram till Arlanda, resten av resan måste jag lösa en separat SL-biljett för och det är den dyrare delen av resan. Jag får alltså bara ersättning för del av min resa och inte hela, helt ortoligt.
För mig är det mer ett hån än en kompensation, men jag ska banne mig ha varenda biljett jag har rätt till.

*     *

För oss som gillar Facebook är det här riktigt kul.

*     *

Krig i sandlådan?

     

Nu längtar jag riktigt efter prinsar och prinsessor, i alla storlekar och på alla olika platser.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0