Derbyseger

Det här är snyggt:
Apples Iphone kan användas i mellan 0 och 35 plusgrader och förvaras i temperaturer mellan -20 och +45 grader.
Att bo i ett vinterland och ha en mobil som inte ska fungera när det är minusgrader.
Visst fungerar den, men den är ju betydligt segare nu när det är kallt och eländigt.


Vi var 2098 personer som såg Storvreta besegra Sirius med 7-4 idag i Fyrishov, årets bästa publiksiffra måste det absolut vara. Härlig derbystämning på läktaren och grinigt på planen, precis som det är i ett derby.
I Storvreta saknades världens bäste, Mika Kohonen, men det gick ju bra trots att han låg nedbäddad i sjuksängen. Vi har ju andra i laget som presterar, som tex Henrik Stenberg. Han ligger nu och nosar strax bakom Mika i poängligan med 19 mål och 14 assist, ännu så länge.
Matchen då?
Den var kul att följa från läktaren, Storvreta hade övertaget i dom två första perioderna men så av någon anledning släppte man fram Sirius i tredje. Det var som sagt ganska grinigt på planen och domarna verkade ha bestämt sig för att inte använda pipan för vissa förseelser, som tex fasthållning. Det var fritt fram att ta nacksving och livtag och att skrika till domarna funkade det också utan någon åtgärd. Micke Karlssons kapning av Henke Stenberg är ett annat exempel, det var ett solklart matchstraff som också passerade utan åtgärd från domarna.
Men det är väl ingen mening att haka upp sig på det, vi vann ju "prestigemötet".

Det är härligt att se glädjen tillbaka i laget, det var lite si och så med den under hösten.

*     *

Tänk, här har jag gått i hela livet och trott att jag är en Kräfta och så är jag tydligen i själva verket en Tvilling. Inte undra på att jag aldrig känt igen mig i att jag ska vara en sådan pysslig hemmafixare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0