Dansande påfågel

Gissa om jag var glad över att jag inte skulle åka till jobbet idag när jag hur det snöade i morse. Snö och tågpendling är ju ingen lyckad kombination har jag lärt mig.
Vi har så mycket snö här hemma så det lär inte försvinna förrän vid midsommar någon gång.

Jag var faktiskt riktigt duktig idag, loggade bara in mot jobbet en liten stund för att se om det dykt upp någon jag måste ta hand om direkt, resten får vänta till på måndag.
Det var otroligt skönt att vara ledig idag, jag behövde det.
Och det är två lediga dagar till, härligt!



Visst är det så att ibland dyker något upp precis överallt?
Så verkar det vara med döda fåglar just nu, det är inte bara i Falköping och USA utan även i Italien ramlar det döda fåglar från himlen.
Tänk er 8.000 döda duvor som ramlar ner, vilken fasa!

*     *

Vet ni, idag har jag varit mormor i sex månader.
Idag för sex månader sedan föddes vår lilla prins, prinsen som inte fick någon vidare bra start i livet med tre månader på sjukhus innan han äntligen fick komma hem. Det är så skönt att se den glada lilla killen han är nu, att se hur han har vuxit och blivit starkare och starkare från att ha varit bara skinn och ben när han kom hem.
Nu är han en så nöjd och glad liten kille, vår lilla prins.

*     *

Jag tittade på "Let's dance" så klart, jag måste ju se påfågeln Ranelid dansa.
När jag tittar på det blir jag nästan lite avundsjuk på deltagarna, tänk att få lära sig dansa så där. Att få träna och träna med ett proffs och lära sig dansa, det måste vara så kul.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0