Borta men hemma

Det höll på att bli riktigt panikläge här nyss.
Vi skulle sätta oss till bords för att äta och hittade ingen korkskruv!
Ett nödsamtal till lägenhetsinnehavarna senare så var det problemet löst.

Det är allt lite underligt att bo så här i någon annans lägenhet, att använda deras saker.
Om man nu kan hitta dom, vill säga.
Men vi har semestrat så här många gånger, det är skönare och mycket billigare än att ta in på hotell eller liknande. Nu lånar vi ju den här lägenheten, men tidigare har vi hyrt andra lägenheter här i Göteborg någon vecka på sommaren.
Det är lite som att bo hemma men ändå inte, det är ju blommor som ska vattnas och det måste dammsugas oavsett man vill det eller inte.
På tal om blommor så hoppas jag att våra husvakter kommer ihåg blommorna hemma.

* * *

Idag har vi varit till Freeport i Kungsbacka och jag åker därifrån lite besviken som vanligt.
Det finns massor med saker att köpa där, men dom har inte kläder som passar mig.
Vore jag en sporttyp så kunde jag shoppa hur mycket som helst, men nu är jag ju inte det.

* * *

Nu står det mellan att ta fram dammsugaren eller gå till spårvagnen för en öl på stan.
Vi får väl se hur det slutar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0