"...folk i din ålder"

Min iPhone verkar leva ett eget liv just nu.
Eller det är snarare så att det är några appar som lever sitt eget liv, Facebook stänger ner sig hela tiden. Och när den inte stänger ner sig så går det inte att lägga upp bilder och ibland kan jag inte ens gå mellan sidorna.
E och jag satt och pratade igår och jag berättade att iPhonen knasade, eller jag sa väl mer att den var helt fucked up. Det skulle jag inte ha sagt tydligen.
E tittade på mig och sa: "Sen när säger du fucked up?"
- "Ja, inte vet jag. Är det konstigt?"
- "Jag tror inte att det är så vanligt att folk i din ålder säger så."

Folk i min ålder!?!

Gissa om jag kände mig som att jag var minst 300 år eller något sånt.



Jag vet inte om det var för att söka den ungdom som flytt som vi tog en nostalgitripp och drack Galliano hotshot. Den smakade precis lika som förr. Tänk så många sådana vi drog i oss på den tiden det begav sig. En gammal kollega tävlade med sin svärson om att dricka hotshots, jag har för mig att han däckade efter 17 stycken.

* * *

Stackars barn!
För oss här i Sverige låter det ju helt sjukt att låta operera om våra döttrar till pojkar när dom bara är något år gamla, man gör ett könsbyte och pumpar barnen fulla med hormoner. Läkarna försvarar sig med att operationerna bara görs på barn vars inre organ inte motsvarar de yttre genitalierna, vanligtvis flockor som föds med vissa manliga organ. 
Det finns många indier, men föds det verkligen så många flickor på det viset?

* * *

Somnade en stund i solsängen idag, så skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0