Kärlek, bla i Tranås

Jag har varit på utflykt, har besökt Tranås.

Vi står inför en omorganisation och from 1/7 kommer vårt team att splittras och vi kommer att arbeta i nya konstellationer. Därför passade det bra att åka iväg tillsammans och ta vårt sista enhetsmöte på annan ort för att få en sista natten med gänget. Valet av Tranås var helt självklart eftersom vi efter att ha jobbat klart för dagen åkte hem till vår fina Kjell som gick i pension för några månader sedan.
Bubbel vid det nya växthuset, lite lek, promenad ner till sjön, cateringmat (erotisk planka), gott att dricka, viktiga samtal och mycket skratt, så såg vår kväll ut. Så härligt att sitta vid bordet och känna kärleken i gruppen, ett fantastiskt gäng.



När det började bli dags att avsluta kvällen åkte vi in till metropolen Tranås igen och tänkte avsluta med en öl i baren på hotellet. Men det var inte att tänka på, där var det igenbommat. Och så var det i hela Tranås tydligen trots att klockan inte var mer än strax före midnatt, så det var bara att säga gonatt och krypa till sängs.
Vi som åkte i samma bil tog en liten promenad innan vi påbörjade resan mot norrut och hamnade på något konstigt vis i lite olika klädaffärer, den promenaden slutade med att jag fick med mig en fullproppad kasse med kläder hem.
(Det resulterade i sin tur i att jag i kväll har fått rensa i garderoben och nu har en fullproppad säck med gamla kläder som jag ville bli av med för att få in det nya.)
Det var tyst och fridfullt på jobbet när vi kom dit, dom flesta hade redan avslutat sin dag.
Jag gjorde det jag måste se till att göra och hade sedan sådan tur att jag fick skjuts till Upplands Väsby så att jag slapp gå och släpa på min tunga väska ända till Karlberg. Den tunga väskan gjorde att jag valde att kliva av i Uppsala och ta bussen därifrån för att slippa bära den genom byn. Jag passade på att köpa mig en sushi på stationen, som jag sedan kunde avnjuta som bröllopsdagsmiddag hemma i min ensamhet.

Det var nämligen 27 år sedan vi gifte oss, hur otroligt det än låter.
Jag firade med att fara hem från Tranås och äta sushi och rensa garderoben, maken med golf och övernattning med fyra karlar någonstans.
Så gör vi.



Hade tänkt att gubben skulle få det här i bröllopspresent, men det saknades lite på kontot.



Kommentarer
Postat av: edde

Grattis till de 27 åren!!

2011-06-17 @ 20:44:29
Postat av: Mona

Tack så mycket ! :)

2011-06-17 @ 23:56:15
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0