Med kontoret på terassen



Jag hade tänkt få mig en sovmorgon idag, men fick rulla ur sängen strax före halv sex för att skjutsa till stationen. Gissa om det var skönt att krypa ner i sängen igen sen och sova någon timme till innan det var dags att logga upp mot jobbet. Testade vår nya version av uppkoppling mot jobbet idag, helt underbart att kunna jobba utan att bli utloggad hela tiden.
Ganska snart insåg jag att kontoret fick flytta från köksbordet till terassen, där satt jag under markisen och jobbade. Fick kämpa ganska hårt för att låta bli att snegla ut mot solsängen, men faktiskt lyckades jag hålla mig på rätt plats ända tills det var dags att åka till min nya doktor.

Min nya doktor visade sig vara en mycket trevlig kvinna, och jag gick från mottagningen med en helt annan känsla än vad jag brukar ha när jag varit på min gamla vårdcentral. Här kändes det som om jag var sedd och att doktorn brydde sig om mig och mina åkommor. Idag var det ju mina svullna fötter som skulle avhandlas och det hela slutade med att doktorn skickade en remiss för ultraljudsundersökning av mina ben.
Vi får väl se vad den säger och om jag kommer att ha råd att göra någon operation om det behövs, Uppsala landsting betalar nämligen inte för åderbråcksoperationer.

* * *

Vi har haft många omorganisationer hos oss på jobbet, på fredag går vi in i den senaste.
Det är väl inte alltid så att alla får dom roller dom vill ha eller ens ett jobb, det är ju jag ett levande bevis för.
Men aldrig har något blivit så här upprörd som någon tydligen blev vid kriminalvården i Ystad.
Snacka om att bli skitförbannad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0