Tionde budet

"Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa"

Det borde väl även inbegripa din grannes djur?
Gissar att den här mannen inte lyssnat på dom orden.
Vad är det med folk?

* * *

Inte blev det mycket sömn i natt och natten som kommer lär väl inte bli bättre.
Visst är det skönt med värme, men den gör ju att det blir otroligt svårt att sova. Och om då väckningen står på 4:40 så gör det ju inte saken ett dugg bättre.
Eftersom mitt vanliga tåg inte går under sommaren så får jag ju välja, åka en halvtimme tidigare eller senare. I morse blev det tidigare så vi rullade ut från stationen i Storvreta kl 5.33, men eftersom det är banarbeten vid Solna så kom jag till jobbet bara en kvart tidigare än vad jag brukar göra.

* * *

Längtar till semester nu!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0