Nu så....

Helt plötsligt är det alldeles tyst och tomt i huset igen.
Just nu är det skönt men jag kommer att sakna lilla Prinsen snart igen, sakna att ha honom här hos oss. Att få se honom vakna med ett leende på läpparna och fullskiten blöja, att få sitta i soffan och mysgosa.

* * *

Idag är det två år sedan jag kunde börja kalla mig farmor, idag fyller vår lilla Prinsessa två.
Den lilla sötnosen ska firas med kalas på lördag.
Hon är i en så härlig ålder nu, pratar och pratar och är bara ljuvligt söt.

* * *

Vad less jag börjar bli på allt det här tjatet om kungen, om han har varit här eller där.
Det är ju inte direkt så att det som har hänt hände i förra veckan utan det är ju för sjutton gubbar en evighet sedan. Om han nu var på en klubb 1996 , vad spelar det för roll?
Sedan är det väl inte bra om han springer på svartklubbar med kriminella, men jag trodde att han har folk runtomkring sig hela tiden som ska se till att allt går rätt till?
Men vem har inte varit på något ställe där man kanske inte borde ha varit någon gång?

Vore det lite ordning på kungen och hans rådgivare så måste det väl snart gå upp för dom att det kanske inte är så dumt med pensionering nu. Ypperligt tillfälle för kungen att ta ett steg tillbaka och släppa fram Viktoria och Daniel, det är nog enda sättet att rädda förtroendet för monarkin.
Jag tror ju dessutom att Viktoria och Daniel skulle göra ett bättre jobb som Sveriges reklampelare.

Och ingen kan försöka få mig att tro att det skulle bli billigare att ha en president.

* * *

Den här lägenheten med tre sovrum vore ju perfekt som övernattningslägenhet i Stockholm.

* * *

Igår firade vi att barnens kusin tog studenten.
Lite lustigt att hennes killes pappa och jag gick i samma klass på gymnasiet och alltså tog studenten tillsammans, det känns som att det inte var så länge sedan. Eller?

Nu ska jag njuta av friden och ta mig en Singapore sling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0