UppCon i stan



Vilken sommar det har blivit, helt underbart!
Härligt att efter att ha jobbat några timmars jobbande vid köksbordet få sätta sig ute på terassen och äta lunch. Sedan lite kaffe på maten tillsammans med grannen som precis blivit morfar på morgonen, nu blir det liv i luckan i grannhuset minsann.

* * *

Vi for in till stan för att köpa nya tågbiljetter och såg att stan blivit invaderad av en massa ungdomar i "underliga" kostymer, ca 3500 ungdomar är just nu på UppCon. Hela stationen var full av utklädda ungdomar och på Vaksala torg var ett stort tält uppställt med en lång kö av förväntansfulla deltagare utanför.
På söndag kan man vara med om SM i Cosplay på Vaksala torg kl 11-13.

* * *

Så var det dags att shoppa blommor, alla krukorna ute måste ju fyllas med vackra blommor.
Många pengar fick jag lämna ifrån mig, men så blev det ganska många blommor också, även om jag av någon anledning fortfarande har ett par tomma krukor.
Men dom kan nog fyllas snart dom också.

 En del av dom blommor som jag planterade idag.

* * *

Det var tur att jag hade blommorna att trösta mig med när vi kom hem. Jag hade nämligen tänkt köpa mig en eller ett par sommarklänningar, men efter att ha provat mig genom alla klänningar i två butiker fick jag nästan gråtfärdig gå därifrån tomhänt. Inte blev det bättre när jag gick till skoaffären och insåg att dom här svullna fötterna passar inte i några av dom sommarskor som finns att köpa.

* * *

Jag lyckades tydligen få Ola Toivonen i rätt stämning i tisdags, det målet satt bra.
Seger med 4-1 i Moldavien i kväll som ska följas upp med en seger över Finland på tisdag.

"Skulle du vilja ha Daniel Majstorovic över dig?"
Frågan ställdes av TV-kommentatorerna, det är nog bäst att jag inte svarar på det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0