Utskälld

Oj, vilken utskällning jag fick i natt när jag kom hem efter att i sommarvärmen ha varit på Lingon och lyssnat på mitt favoritband the Sullivans. Så fort jag satte nyckeln i låset förstod jag hur det skulle bli och mycket riktigt, så fort jag öppnade dörren brakade det loss.

Håriga killen gillade inte att det var någon som kom hem så sent när han låg och sov, han skällde och skällde tills han såg att det bara var jag och då kunde han med viss tvekan gå och lägga sig igen uppe hos matte.



Jädrans vad med folk det var på Lingon i lördags.
Alla ville ut och njuta av värmen och vad passar skulle då passa bättre än Bakgården?

* * *

Vilken härlig sommarhelg det har varit.
Inga måsten har blivit gjorda utan jag har bara njutit av att göra ingenting i värmen.

* * *

Det är ett tufft jobb att marknadsföra och sälja Skåne tydligen:
"Man känner sig som en idiot ibland, men det får man ta".
Jag hoppas att inte bara direktören utan även landstinget fick valuta för dom pengarna.

* * *

Det här är inte precis något som man vill läsa innan en ny pendlarvecka.
Tåg som rusar mot varandra på samma spår, sånt händer väl bara på film? Eller?

* * *

Visst blir man lite orolig när det är så här fint väder nu.
Jag ska ju för sjutton gubbar jobba i fyra veckor till, tänk om vi bränner av allt det fina vädret redan nu och bara har dom där regniga dagarna kvar?
Jag kan ju nästan redan nu tala om att det kommer att regna i Skåne w 28 eller 30, någon av dom veckorna kommer vi antagligen vara där nere och det brukar betyda regn.
Så ni är härmed varnade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0