Nöjespark?

Så otroligt skönt det är att åka bil hem från jobbet, en ren njutning att slippa skynda och trängas på fulla tåg. Att bara glida in på sätet vid jobbet och glida ut igen hemma vid huset. Miljötalibanerna får säga vad dom vill, det är otroligt skönt att åka bil till jobbet.

*     *

Jag är lite skeptisk men alla säger ju att det är så skönt att köra bil med automatväxel. Antagligen vänjer jag mig, men nu känns det bara stressande när jag sitter och letar efter växelspaken hela tiden och trampar i luften.

*     *



Ska en nöjespark rädda Balrog?
Ja, varför inte? Det gäller väl att vara kreativ och försöka hitta lösningar på jobb mm för spelare.
Jag har inte hört något på ett tag om Fullerö Park, men mellan Uppsala och Storvreta har/hade man planer på något liknande som i Botkyrka. En temapark med vikingar, handel och idrott, allt bra placerat vid Storvretaavfarten från E4.
Det har hörts många röster för och emot detta, men som sagt, varför inte?
Skapar man arbetstillfällen så är det väl kanonbra. På en sådan anläggning behövs det människor inom ett stort antal yrken, det vore säkert värt ett samarbete för Storvreta.

*     *

Håriga killens vinterjacka blev kvar här när vi skjutsade iväg honom i söndags så vi fick ta en tur och lämna den nu i kväll. Den lilla raringen gick in och la sig i sin transportväska, han trodde han skulle få komma med oss. Hade det varit möjligt så hade jag tagit med honom direkt, men det funkar ju tyvärr inte med hund när man pendlar som vi.

*     *

Idag var jag helt övertygad om att jag skulle hitta mitt namn här, att det skulle stå att jag hade vunnit biljetter till SM-finalen i Malmö 16 april.
Kan vi ha varit så många som lämnade in rätt svar?
Ja ja, jag får väl vinna biljetterna i nästa tävling i stället då.
Eller så väntar jag till klubben säljer biljetterna till vår röda läktare :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0