Ny tider



Kom ni ihåg att det är sommartid from idag?
Jag blir lika fundersam varje gång jag vaknar och vi har ändrat till sommar- eller vintertid, är den mobilen jag kollar tiden på när jag vaknar omställd eller inte?
Vissa klockor och mobiler ställer ju om sig själva och andra gör det inte.
Mobilen jag sträckte mig efter när jag vaknade hade ändrat till sommartid, men det visste jag ju inte förrän jag hade tittat på den andra också som inte hade ändrat sig.

* * *

Vad säger ni, har Brolle rätt? Behöver vi tre domare i innebandyn i fortsättningen?

* * *

Vi tittade på Warberg-Linköping idag, Svenska Spel har ju vänligheten att websända matcher under slutspelet. Jag måste ju erkänna att vi satt och hejade på Linköping, det tror jag nog att väldigt många gjorde.
I morgon avgörs den sista kvarsfinalen, TV-match mellan AIK och Falun. Jag är otroligt kluven i den matchen, eftersom vi antagligen får möta det lag som vinner. Det vore kul om Falun vann, men samtidigt så skulle det vara otroligt kul att få slå ut AIK i semifinalen.
Skulle AIK vinna i morgon och om Warberg väljer att möta Pixbo och inte oss, så blir tydligen den första semimatchen mellan AIK och oss på torsdag i Katrineholm.
Ja, ni läste rätt!
Matchen kommer att gå i Katrineholm eftersom Solnahallen sedan lång tid tillbaka är uppbokad under veckan och AIK har någon sorts samarbetsavtal med klubben i Katrineholm. Gissar att det är många röda supporters som kommer att ogilla det bytet av spelort, det brukar ju komma massor med Storvretasupporters till matcherna i Solnahallen men det är väl inte lika lätt att sticka ner till Katrineholm en torsdagkväll.

* * *

Pappa var hos oss och åt middag idag och i morgon blir mamma antagligen utskriven från sjukhuset igen. Nu får vi hoppas att det går det bättre den här gången och att alla infektioner håller sig borta så att hon kan komma på benen snart och testa hur den nya höften håller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0