Såja, 3-0!



Så otroligt skönt, nu är vi i semifinal.

Det blev en spännande match med en del otroligt snygga mål.
Jag ser fram mot att titta på den i efterhand, antar att den kommer att kunna ses på TV4 Play.

Det brukar vara en tom plats till höger om mig, men idag var det en stackars kille som hade råkat köpa just den platsen. Gissar att han passar sig för att hamna där igen.

Mika Kohonen!
Han gör sex (1+5) poäng i den här matchen, han är helt otroligt jävla bra.
Min favorit, Matte Samuelsson, gör det matchavgörande 5-5-målet.

Ni kan se helt underbara bilder från matchen här i Peter Bohlins blogg, alla dom fantastiska bilderna är tagna av duktiga Annette Bohlin.

Caperiotäby då?

 Så här började dom medans vi alla andra i Fyrishov stod upp och sjöng nationalsången. Förra matchen stod dom på rad och höll varandra om armarna och sjöng för fulla muggar och nu detta.
Det är väl en del i deras barnsliga "vi gör som vi vill"-grej, men jag tycker bara att det var så otroligt respektlöst.

Det var ju, som vanligt, en del stök under matchen, tex Rickies armbåge i huvudet på Jesper vilket tydligen enligt "expert"-Conny inte ens skulle vara en utvisning men enligt andra var ett solklart matchstraff.
Men Caperiotäby var väldigt sportsliga och fina när matchen var över, då var det inga sura miner utan dom gratulerade och klappade om Storvretaspelarna.
Det hedrar dom att dom avslutade snyggt.

Nu blir det en spännande väntan på vilka motståndarna i semifinalen kommer att bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0