Njutning i solen

En fördel med att gå hemma sjukskriven är ju att jag har ju inte direkt någon anledning att ställa någon väckarklocka utan jag kan sova ut.
Jag brukar ju kunna sova hur länge som helst, men vad tror ni händer nu?
När gubben åkte strax före klockan sex åkte mina ögon upp och sedan var det tji att få dom att stänga sig igen.  Till slut så var det bara att rulla ur sängen och gå upp och läsa tidningen.

Men så mitt på dagen tog jag igen lite sömn, jag byltade på mig och satte mig ute på terassen och somnade i den sköna solen. Helt underbart!

* * *

Fick fikasällskap efter tuppluren, det var gulliga grannen längre upp på gatan som kom med tulpaner och hembakade kakor.
Så uppskattat!

Sedan var det dags att jobba lite via telefonen igen, hjälpte min rara kollega som fått häcken full nu när jag sitter hemma på terassen och sover.

* * *

Otroligt skrämmande allt som händer i Japan.

* * *



I morgon ska jag ta mig fram till vårdcentralen för att kolla blodtrycket, nu har jag ju inte gjort annat än latat mig sedan jag kom hem från sjukhuset så det borde väl vara betydligt bättre än 160/100 som jag hade förra veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0