Tvätta munnen med såpa?

Så skulle jag alltså på återbesök med min axel som hoppade ur led för en dryg vecka sedan, kl 10.30 skulle jag infinna mig på ortopedmottagningen för att träffa en läkare. Jag åker i väldigt god tid hemifrån eftersom jag ju måste hitta en parkeringsplats och sådana brukar det vara ont om.
Men att det skulle vara så här j-a svårt kunde jag för mitt liv inte tro.



Det var inga söndagsskoleberättelser som kom över mina läppar när jag snurrade runt, runt inne på sjukhusområdet. Hade man kollat blodtrycket, som gått ner nu när jag varit hemma, då så hade det nog visat på all time high. När jag i min desperation till slut ser att klockan är 10.30 parkerar jag bilen där den absolut inte får stå, fullt medvetet men jag kände att just då hade jag inget val.
Rusar in på mottagningen för att mötas av ett fullt väntrum där jag först får vänta på att komma fram till kassan och sedan blir skickade vidare lite längre in för att få en ny nummerlapp. Nummerlapp till min bokade tid känns lite knepigt men där sitter jag och väntar och väntar, till slut hör jag några i personalen nämna mitt namn. Då visar det sig att dom hade ropat upp mig på ett helt annat ställe än där jag satt och väntade, trots att jag satt närmast undersökningsrummen.
Doktorn var i alla fall nöjd med mig och min axel, han skickade mig vidare till en sjukgymnast som tyckte att jag var så duktig så. Det känns otroligt fånigt att sitta där och röra armarna och en liten flicka står där och säger att jag är så duktig. Ja ja, hon vet väl vad hon pratar om.

Under den dryga timme jag fick sitta och vänta på mitt bokade besök så satt jag och funderade över vilken summa det skulle stå på parkeringsboten som jag var säker på skulle sitta på bilen när jag kom tillbaka. När jag så kom ut och insåg att jag klarat mig från böter kändes det som att jag precis hade tjänat minst 500:-.
Och eftersom jag nu hade tjänat 500:- så kunde jag med gott samvete stanna till vid Gränby Centrum och shoppa lite kläder, jag tyckte mig se att personalen på Joy gjorde high five bakom ryggen på mig när jag gick ut.

* * *

Njuter fortfarande av gårdagens seger!!
Om det nu var Danne Bron-Sundboms sista match, så var det väl helt ok att han fick göra sista målet. Då har han något gott från den matchen att minnas.

* * *

Ingen dålig lönehöjning, en sån skulle man få och inte det där vanliga "det finns inga pengar".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0