Lite akut igen då

Vad säger ni om det här?
Jag hoppar in i bilen, jag ska göra ett mystery shopper jobb och så ska vi hämta håriga killen, sätter mig på passagerarsätet och ska dra igen dörren.
Vad tror ni händer?

DEN DÄR J-A AXELN HOPPAR UR LED IGEN!

Det blev upp på köksbordet och där blev jag liggandes tills ambulansen kom, dom gulliga killarna hjälper mig med morfin och lustgas och dom försöker försiktigt dra armen rätt. Det funkar inte så det var bara att lasta in mig i ambulansen och åka in till akuten igen.



Där inne hade dom det betydligt lugnare än för två veckor sedan, men det blev samma procedur igen. En läkare försöker tillsammans med sköterskorna dra armen rätt men det går inte. Upp på röntgen, ner igen för att vänta på bakjouren som kommer med sina egna små knep och lyckas till slut få axeln att klicka i.
Ytterligare en sväng till röntgen och sedan fick vi åka hem. Den här gången gick allt mycket snabbaren, axel hoppade ur kl 15 och vi var hemma igen vid 20.30.

Nu väntar ytterligare två veckors sjukskrivning, jag som hade lovat mina stackars kollegor att vara på plats igen på måndag så att dom får ägna sig enbart till sina egna jobb och slipper sköta mitt också.
Puss på er, jag ska försöka att aldrig göra om det här.

Fredagkvällar på akuten är ju inte så där värst kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0