Åland, havsörnar och vildsvin



Den här lördagen bjöd på en tur till Åland med Eckerö-linjen.
En trevlig resa där vi startade från Uppsala kl 13 och kom hem igen kl 21, en lagom lång utflykt som innefattade god mat och dryck och trevligt sällskap.
Det var i alla fall trevligt sällskap tills fyllskallarna invaderade bussen på hemvägen.
Tragiskt att det ska behöva finnas två väktare med på bussen, men nu kunde dom i alla fall ta med sig den gapigaste fyllskallen med sig längst fram i bussen för att ha koll på henne.

En del vilda djur kunde vi notera under dagen, två havsörnar cirklade över oss när vi låg i hamn vid Eckerö. Nu är ju jag ingen fågeltittare, jag såg att det var stora vackra fåglar men dom som verkade kunna lite mer sa att det var havsörnar. Sedan på väg hem, precis när vi skulle svänga av 290:an så ser vi först ett ensam rådjur gå och äta och sedan tre bjässiga vildsvin som kommer rusande över åkern upp mot skogen.
Fy honken för att möta sådana bestar.

* * *

Som sagt, det är skillnad på sex och våldtäkt! 

* * *

Ibland har Miljöpartiet idéer som inte är helt fel.
Förbjud rökning på tågperrongerna, jag hatar när folk knappt fått ner foten på backen innan dom tänt en cigg så att jag får all rök på mig när jag ska kliva av.

* * *

Hoppas på en slö söndag, sittandes i solen på terassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0