Mors Dag

Gissa om jag ångrade mig att jag inte åkte in till Pub 19 för att lyssna på Linda Brandemark & the Red Valley band när jag idag fick höra att det troligtvis var deras sista spelning tillsammans. Hade jag vetat om det hade jag åkt in och sett i alla fall sista setet.
Men det hjälper inte att sitta här och gråta över att jag missade det, jag fick ju faktiskt en mysig stund med lilla Prinsen i stället.
Det blev ganska så fullt i sovrummet i natt, med både lilla Prinsen och håriga killen där inne. Prinsen hade ju i alla fall sin egen säng, men håriga killen tycker att det är gosigare att sova nära så han smyger upp till mig när han tror att jag inte märker något. L-P tog golfklubborna och åkte iväg tidigt på morgonen så sedan kunde småkillarna och jag ligga kvar i sängen och mysa, helt underbart.



I morsdagspresent fick jag ett hängsmycke med alla mina barnbarn, både dom med två och fyra ben.

* * *

Härlig fika på kvällen med alla barn och barnbarn, det värmer hjärtat.

* * *

Skenande bussar, det låter inte alls kul.
Tur att det inte gick värre än vad det gjorde när bussen for rätt in på torget i Stockholm. Helt otroligt att det lilla barnet klarade sig efter det att barnvagnen blivit mosad under bussen.

* * *

Den här mamman har det inte kul just nu.

"18-åringen har tillhört en firma­falang och var sedan tidigare känd av polisen, något han hemlighållit för sina föräldrar.
- Jag skäms över mitt beteende nu. Jag känner att jag har lurat mina föräldrar.
18-åringen har varit känd av polisen en längre tid, men föräldrarna har inte kunnat informeras.
- Supporterpolisen gör ett fantastiskt arbete men är bakbunden av lagen som gör att de inte får ringa och informera föräldrarna till de barn som är över 18 år om vad det är som händer. Jag hade varit djupt tacksam om jag hade blivit informerad för då hade jag kunnat göra något. Men det går inte enligt lagen, säger mamman."

Som förälder önskar man ju naturligtvis att man skulle vilja bli informerad i en sån situation, så att man kan få möjlighet att ta ungen i örat och förklara ett och annat om hur man beter sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0