Våt

Vill man veta hur gammal man kommer att bli?
Man ska tydligen börja sälja någon sorts test i Storbritannien där man via ett blodprov ska kunna uppskatta hur länge en männska kommer att leva. Varför man nu skulle vilja veta det?
Tänk om testet säger att du kommer inte alls att bli så gammal, hur hanterar men det?

* * *

Sjukt trött idag, men ett besök av Prinsessan piggade upp på kvällen.
Hon skrattade så gott när vi tittade i album på bildern när hennes pappa var liten, inte lätt att förstå att bebisen och den lilla killen var pappa.


Idag när jag skulle gå från jobbet hade molnen samlat sig och regnet hängde i luften, när jag kommit en bit på väg på min vandring mot Karlbergs station så hängde det inte längre utan det vräkte ner. Jag hade ett litet paraply med mig så jag slapp att bli helt genomvåt i alla fall.

Men som en kollega påminde mig om, man blir vacker av regn så nästa gång tror jag att jag skiter i att fälla upp paraplyet och tar en skönhetsbehandling i stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0