Hur länge ska man vänta, Telenor?

Onsdagen 26/10 insåg jag att jag måste ha en ny iPhone, och då naturligtvis en 4S.



Eftersom jag har Telenor som operatör så tar jag kontakt med dom och frågar hur lång tid det skulle ta innan jag kan få en skickad till mig.
"Du har den i början av nästa vecka", var svaret jag fick.

Efter att ha funderat en (mycket liten) stund, så tar jag kontakt igen och lägger min beställning.
Då är det inte längre början av nästa vecka utan en veckas leveranstid som gäller.
Det går en vecka och jag väntar och väntar, vid kontakt med Telenor får jag veta att den artikel jag beställt har en leveranstid på 1-2 veckor. Dvs helt plötsligt är det dubbelt så lång leveranstid som när jag gör beställningen.

I kväll tar jag kontakt igen för att försöka få veta om det händer något och då får jag veta att i morgon ska jag få mobilen, två veckor efter beställningen. När jag frågar efter försändelsens kolliid så får jag till svar att “nej det får du när du får din avi”.

Har Schenker så dålig service att man inte kan få ett kolliid eller är det Telenor som har den dåliga servicen?

Nu får jag väl hålla tummarna för att Schenker levererar i morgon.
Hade jag fått rätt information från början så hade jag hellre gått till butiken och fått min telefon direkt i handen.


Kommentarer
Postat av: Emilia

jag väntar på en 4a från telenor.. det hade gått en vecka igår. betyder det att jag måste vänta en vecka till? :(

2013-04-29 @ 08:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0