Ingen fan av Telenor just nu

Jag fick ju, äntligen, min nya iPhone igår.
Allt var jättekul tills jag skulle försöka börja använda den.

Efter kontakter med Telenors support igår kväll fick jag lov att göra fabriksåterställning och en massa sånt för att få telefonen att fungera, inte bara att surfa med utan även som telefon.
Det verkade som att vi fick till allt igår och jag levde i den villfarelsen att telefonen fungerade som en telefon ska göra ända tills jag fick veta att det inte gick att ringa till mig. Då visade det sig att jag inte hade nätkontakt för att ringa, bara surfa tydligen. Att spela Wordfeud funkade ur bra som helst men att få meddelanden och samtal var inte att tänka på.
Det gick att få några minuters uppkoppling om jag stängde av telefonen och satte på den igen, men så kan man ju inte hålla på och nu under kvällen så slutade även den möjligheten att fungera.

Enligt Telenors support ska jag nu gå till någon av deras butiker för att be någon människa där ska titta på telefonen och avgöra vad som ska hända med den.

Det här betyder att jag måste sticka tidigare från jobbet i morgon för att hinna iväg till Telenors butik, inte riktigt vad jag hade räknat med.
Nu håller jag tummarna för att man lyckats aktivera mitt gamla simkort så att jag kan använda min gamla iPhone i väntan på att Telenor ska få allting att fungera för mig.

Jag kan ju säga att Telenor inte tillhör mina favoritföretag just nu, först dubbelt så lång leveranstid mot vad man sa vid beställningen och så fungerar telefonen inte när den äntligen kommer.

* * *

Match i morgon, tyvärr så har jag inte hunnit skriva något inför den på Örnbloggen.
Jag får hoppas på att någon annan får till något inlägg där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0