Gott och blandat

I fredags skulle vi avnjuta det första kilot av dom kräftor vi fick hemkörda från Vadstena. Jag gick och längtade hela dagen på jobbet, kunde knappt tåla mig tills jag kom hem och vi kunde sätta och ner för att njuta av dom röda läckerheterna.
Och visst var det gott, väldigt gott men jag tror nog att flera av kräftorna måste ha sträckt ut sig bra när dom plockades upp för dom kunde då inte ha klarat några mätningar. Jag hoppas att det inte är lika små i dom andra burkarna, 28 kräftor på ett kilo är ju inte riktigt den storleken jag vill ha.

* * *

Sådär ja, då har jag gjort min säsongsdebut också.
I lördags såg jag Storvreta leka med Jönköping i en match som slutade 8-1. Visst var det två mål i öppen kasse på slutet och ett mål hjälpte dom själva till att peta in, men det var sådan klasskillnad att det aldrig var någon riktig match. Hade Storvreta skärpt till sig och satt bollarna i mål i stället för på ramen så hade det varit betydligt större målskillnad.
Viktor Klintsten var rena muren, gjorde några riktiga prakträddningar.

* * *

Idag fick jag någon sorts straffkommendering och fick lov att hjälpa till med att tvätta ur äldsta bilen. Den ska nu äntligen säljas är det tänkt, det är ju bra för då har vi ju bara två bilar kvar.
Eller om det nu är tre, eller fyra.....

* * *

Hade tänkt åka in till Katalin i lördags men jag var så trött att jag inte orkade sätta på mig något och ta bussen in till stan. Det blev en kväll i soffan i stället, inte så tokigt det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0