Ett farväl

I morse fick jag riktig sovmorgon, otroligt skönt att få sova två timmar längre än vanligt.
Och otroligt skönt att vara på jobbet direkt, utan en massa restid. Bara dra på morgonrocken, starta datorn och börja jobba.

Men det fanns ju en anledning till att jag startade dagen med jobb vid köksbordet, idag var dagen då vi skulle ta faväl av Märta. Det blev en fin begravning för en fin kvinna, med en stor uppslutning av systrar som ville visa sin aktning och ta farväl.
Nu saknas det en länk i vår kedja, men vi fyller detta tomrum med fina minnen.
Regn och rusk i morse, men när jag satt i kyrkan så sken solen in på mig genom fönstret.
Det var nog Märta som ville visa att hon har det bra nu.



Börjar bli lite nervös inför ultraljudsundersökningen jag ska göra på lördag, för att kolla hur illa det är med mina inre åderbråck på benen. Jag är inte nervös för att göra undersökningen, utan mer för vad den kommer att resultera i.
Kommer dom att säga att det här är ju inte så farligt, det kan du leva med.
Eller kommer dom att säga att det här ser inget vidare ut men det fixar vi, bara du plockar fram 27 miljoner kronor eller något sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0