Blommigt?!

Härligt med sol och värme!

Hade tänkt få sitta och njuta på terassen idag, och kanske grunda lite inför Turkietresan, men i stället bar det av in till Gränby Centrum för att hitta något att ha på mig när vi sticker iväg.
Det var ju ingen rolig upplevelse, att stå blekfet inne i en provhytt och prova badkläder är ju sällan särskilt trevligt. Några nya badkläder blev det inte men det fanns i alla fall tre klänningar med i kassarna när vi kom hem.
Det ska tydligen vara blommigt i år, så nu har jag tre nya blommiga klänningar.

* * *

Valborg!
Jag hade väl tänkt att jag skulle vara ledig på sista april, men nu får jag lov att åka iväg i alla fall till jobbet och rensa undan lite inför semestern. Det betyder att jag behöver inte fundera över forsränning, mösspåtagning och allt sånt som alla andra Uppsalabor kommer att fundera över i morgon.
Men på kvällen ska jag i alla fall ta mig in till Lingon en sväng, mina favoritkillar på bakgården. Det var otroligt länge sedan jag hörde the Sullivans, så nu finns det inga ursäkter.

* * *



Nu växer det så det knakar, snart får vi njuta av rabarberpaj igen. Underbart gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0