Modell för en dag

Genomvåt efter att ha stått ute i ruskvädret och tagit rätt på en massa rester efter trädklippandet, just då blir det bestämt att jag ska åka med på en "Modell för en dag"-fotografering Modellfabriken i Stockholm.
Det var bara att börja gräva i gareroben efter något att sätta på mig, som vanligt åkte det ner flera alternativän nödvändigt i väskan. Men när jag har varit på sådant här tidigare har man blivit ombedd att ta med ett par tre ombyten. Jag hämtade upp E och håriga killen och så blev det tåg till Stockholm.

Vi möttes av en ganska oengagerad personal som så småningom började sminka oss.
Jag frågade kvinnan som sminkade mig om jag kunde få hjälp med håret, då tittade hon bara på mig och sa: Om tid finnes. När jag var färdigsminkad pekade hon runt ett hörn och visade att där kunde jag fixa mitt hår och sedan fanns tydligen inte tiden för mig utan hon gick iväg och satte sig att prata med en kollega i stället för att hjälpa mig. Som tur var så var tjejen som sminkade E mer hjälpsam och fixade till lite lockar i mitt hår.

Fotografen var en trevlig och snacksalig kille, men det märktes på bilderna att han hade haft en lång dag. Totalt knäppte han över 500 bilder på oss tre, E, håriga killen och mig och vi gick därifrån utan att köpa en enda bild.
Både E och jag har tagit sådana här bilder tidigare, hade vi inte gjort det så hade vi antagligen köpt med oss några hem men nu var det så få som vi kunde tänka oss att köpa att dom hade blivit så otroligt dyra att det inte var värt det.

"Modell för en dag"-konceptet är en kul grej, det är kul att bli sminkad och att bli fotograferad av någon som gör sitt bästa för att man ska se bra ut på bilderna. Men det har varit trevligare dom gånger jag gjort detta tidigare på andra ställen, här kändes det lite sunkigt. Jag gillade heller inte att man fotograferas så att andra besökare kan stå och titta på det som händer, känner man sig lite obekväm så blir det ju inte bättre då.

Men som sagt, det är kul att testa och vem vill inte ha lite snygga bilder på sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0