Nedriven kontaktledning, signalfel mm mm mm mm

Just nu har jag ju semester och skulle inte behöva tänka ett dugg på tågförseningar och sådana tråkigheter, men det är svårt att låta bli när UL påminner mig hela tiden. Jag får sms när det är störningar i tågtrafiken under dom tider som jag brukar åka, och det har plingat mest hela tiden under dom här veckorna. 

Man kan ju undra varför det är så mycket fel just nu?
Ingen snö på spåren och inga löv som behöver sopas bort, och så värst många solkurvor kan det ju inte ha blivit den här sommaren. Vad jag förstår så ligger nedriven kontaktledning överst på listan just nu, och inte då bara på biten som jag reser utan över hela landet.
Varför blir så många ledningar nedrivna?
Vad är det som river ned dom?
Varför ser man inte till att dom inte kan bli nedrivna?
 
Elfel, det är också ett populärt störningsmoment för trafiken.
Det har varit elfel ett antal gånger på biten strax före Stockholm från Uppsalahållet, varför det?
Det har brunnit ett antal gånger i ställverken, varför det?
 
Nu börjar jag oroa mig för att det snart är dags att börja jobba igen.
Inte för jobbets skull, men för resorna till och från jobbet.
Jag hörde på TV igår att man skulle tillsätta en utredning om varför det varit så många nedrivna kontaktledningar, den skulle vara klar om någon månad. Sedan ska dom väl sitta där och träta om vems fel det är i en evighet innan man tar tag i det hela och börjar agera.
 
Snart finns det inget annat alernativ för mig än att börja köra bil i stället för att ta tåget.
Sedan får alla miljötalibaner säga vad dom vill, kan man inte lita på att tågen går som dom ska så fungerar det inte att tågpendla.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joakim

Ibland är bilen inte så dum att ha...

2012-08-02 @ 22:49:34
URL: http://bytabil.net/salja-bilen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0