I väntans tider

Det snurrar många tankar i huvudet nu.

Vi går och väntar på besked om framtiden på jobbet.
Hur många av oss kommer att bli bortrationalierade?
Hur många och vilka kommer att få sluta om en dryg månad?
Även om jag klarar mig och behåller mitt jobb så kommer det ju ändå att betyda att jag förlorar fina kollegor, så hur det än går så blir det ledsamt.

Tankarna ligger ju och mal hela tiden, det känns i både kropp och själ.
Och tyvärr visar det sig på läppen också, herpesen ligger ju där och väntar på att slå till så fort kroppen vacklar. Jag har som tur är ett nytt recept på väg, men av någon anledning kan jag inte få det förrän på fredag. Tack och lov så hittade jag ju några gamla tabletter så det räcker förhoppningsvis fram till dess jag kan få ut nya.

* * *

Ledsamt var det ju också att se Storvretas match mot Helsinborg på TV i måndags kväll.
Ett bra Helsingborg drog ner brallorna på våra killar och det gjorde riktigt ont att se på eländet.
Men plattmatcher kommer alltid, lika bra att få det avklarat innan slutspelet börjar. Då har vi inte råd med att spela sådana matcher, inte om vi vill till Malmö.
"Vi sa att vi ska kunna titta varandra i ögonen efter matchen", så sa tränaren Thomas Brolle Brottman när han blev intervjuad under matchen. Gissar att det var många som vek undan blicken efter den föreställningen och stämningen lär ha varit låg under den långa bussresan hem från Helsingborg.

* * *

Vad säger ni?
Vi kanske ska se till att åka till Grekland i år och se till att dom får in lite pengar i landet?
Funderar fortfarande på en resa till Rhodos under senvåren.

* * *

Tragisk kille.



Kommentarer
Postat av: Håkke

Hej där!



Kiruna!!!!

Tyvärr var du där under fel årstid...

Man ska vara där på sommaren, fattar'u hur stor myggorna är i Kiruna....ler



Apropå innebandy!



GRANLO "here we come"

En fullsatt kokande Sundsvalls Sporthall med Granlo-Storvreta på menyn.

Läckert!



2012-02-24 @ 16:17:11
Postat av: Mona

Hej Håkke!

Kiruna på sommaren? Tror jag klarar mig utan dom myggen.

Kanske lite långt för att åka på bortamatchen, men det vore kul att få uppleva en kokande Sundsvalls Sporthall. Kul med lite nytt blod :)

2012-02-25 @ 09:48:55
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0