Vi har vår i luften.....

Så otroligt skönt det var ute idag, det var så härligt när jag gick från jobbet till Karlberg.
Det kändes verkligen som vår, men jag gissar att vintern inte har tänkt lämna oss än på ett tag. Det väntar nog mer snö i ett par omgångar till innan vi kan börja njuta på riktigt.
Det är i alla fall underbart ljust på morgonen nu, lite lättare när man åker till jobbet i ljuset .

* * *

Jag skulle ladda på mitt kort idag, tänkte vara lite ekonomisk eftersom priset höjs from 1/3.
Men det var ju inte så lyckat, spärrvakten lyckades strula till det ordentligt så i morgon måste jag se till att komma till SL-center så att dom kan se till att jag får tillbaka mina 1660:-.

* * *

"Att vakna upp på natten är en del av den mänskliga psykologin"
Där ser man.....

* * *

Första samverkan mellan fack och arbetsgivare i morgon, det kanske betyder att vi får veta något på fredag eller så. Vi kanske får en aning om hur många som kommer att bli direkt berörda av neddragningarna. Alla kommer ju naturligtvis bli berörda på något sätt, oavsett om dom får behålla jobbet eller inte, men ett antal av oss kommer ju få sluta.

Tankarna snurrar ju hos oss alla, jag drömmer tom konstiga drömmar om att chefen ger mig besked om att jag blir utan jobb när jag ligger skadad med axeln ur led ute på isen/sjön. Eftersom jag ändå inte kan ta mig därifrån så får jag inget jobb, säger hon.
En blandning av oron för jobbet och oron över att ramla och göra illa mig igen på isen.

* * *



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0