Den bästa pappan?

Hur kan den här kortare ledigheten kännas nästan längre än den längre jag hade tidigare? Då var jag ju ledig i tio dagar och nu har jag bara varit ledig i tre.
Det har i alla fall varit otroligt skönt att vara ledig, igen.
Kan vi inte alltid ha fyradagars-vecka?

* * *

Gissar att ni alla har läst om den lilla killen som enligt pappan spelade så dåligt på innebandycupen att han blev lämnade ensam, klädd i matchkläder och utan ytterkläder, utanför Fyrishov för att själv ta sig hem till "Stockholmsförorten".
”Pojken hade spelat för jävla dåligt och kunde gå hem”, enligt pappan.

Polisanmälan är gjord och sociala myndigheterna har visat intresse.
En gissning är att det inte är första gången den här pappan beter sig illa mot sitt barn, och antagligen inte första gången han gör det i samband med match heller. Man kan ju bara gissa sig till hur pappan beter sig hemma om han beter sig på det här sättet ute bland andra människor.
Stackars lilla pojke, jag hoppas att du inte får lida mer för att det här har blivit så uppmärksammat i media och överallt. Du är antagligen lojal mot din pappa och tror att det är du som gjort något fel, men så är det ju inte.
Jag hoppas att du har andra runt omkring dig som ger dig kärlek och tar hand om dig bättre än vad din pappa klarar av att göra.

* * *

Storvreta-Warberg, vad kan man säga?
Att vi gav bort en poäng kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0