Slö söndag

Idag har jag tultat runt nästan oklädd och i stödstrumpor hela dagen.
Lite garderobsröjning är allt jag har gjort, sedan har det blivit ett antal filmer i soffan.
Skönt med regniga dagar så man inte behöver ha dåligt samvete för att slöa. Det har ju regnat så att inte ens håriga killen vill vara ute, utan gör det han ska och vänder hem igen.

* * *

Bröllopsdag igår.
Hur otroligt det än låter så har vi varit gifta, med varandra, i 28 år.
Bra kämpat!
Men som vanligt var fokus på dagens födelsedagsbarn, E, gåvan vi fick på vår ett-årsdag.

* * *

I fredags var jag på Akademiska sjukhusets drop in-mottagning för röntgen.
Jag laddade med en bok och var beredd på att bli sittande i väntrummet ett tag. Men jag hann inte mer än slå ner rumpan i soffan så blev jag uppropad och det var min tur.
En otroligt service, jag hade lämnat sjukhuset 30 minuter efter det att jag kom dit.
Nu är det bara att vänta på svar från doktorn när hon fått svar på alla prover man tog.

* * *

Läskigt med olyckan i Kolmården.
Men, vargar är ju rovdjur oavsett om dom är i djurpark eller inte.
Konstigt att man får gå ensam in till djuren, det borde väl alltid vara två om nu något skulle hända. Nu hade ju tjejen varit inne i hägnet en stund innan man anade oråd och kollade.
Man säger att det antagligen var ett snabbt förlopp, och det är väl bara att hoppas att det var så. Fy satan att ligga där när vargarna börjar tugga och slita.

Det brukar ju vara möjligt att få komma in i hägnet och komma närmare djuren, L-P gjorde det för några år sedan och jag har kollegor som varit in där. Gissar att det får man sluta med nu, och det lär väl inte vara någon rusning efter sådana besök ändå på ett bra tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0