Amazing euphoria och blandade känslor

Jaha ja, då är Mello över för den här gången.
Loreen kommer att representera oss med en kanonlåt i Azerbajdzjan, det måste vara den bästa låten vi skickar dit på många år. Men jag hade nog inte deppat om vi skickat dit Danny i stället, jag gillade ju hans låt också.

* * *

Det blir en jobbig dag på jobbet i morgon, vi kommer att få veta vår nya organisation.
Sent i fredags eftermiddag fick jag beskedet att jag kunde vara lugn, jag har jobbet kvar även efter 1 april. Men det är många av mina kollegor som inte kommer att ha det, och det gör mig så ledsen. Ännu så länge har jag bara hört bitvis vilka som är berörda, det är otroligt tråkigt att höra att människor som jobbat 20-30 år i företaget inte längre får plats.

Det kommer att bli några jobbiga veckor till månadsskiftet, vi får se till att ta väl hand om våra kollegor som får lämna. En del kommer att se det som en utmaning, medans en del med all rätt kommer att vara ledsna och arga.
Det är många stadier man ska gå genom när man får ett sådant besked.

Jag är otroligt lättad och glad över att jag kommer att vara kvar, men jag kommer att sakna dom fina människor som får gå.

* * *



Håriga killen kom till oss i torsdags och den här gången hade han sin morsa med sig.
Det var riktigt mysigt att ha två hundar på besök, även om det gick riktigt livat till ibland när håriga killen precis som alla andra barn skulle hålla på och bråka med morsan.
Det blev trångt i mitt knä när jag satt och försökte njuta av lite sol och kaffe på balkongen i lördags, får en sitta i knät så vill ju naturligtvis den andra också göra det.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0