Bebisar



Den här dagen har jag funderat mycket på bebisar och hur släkten växer.
Vi fick nämligen en liten kille till i släkten under natten, mina barnbarn fick en liten syssling.
Kul med en liten kille, vi har ju mest flickor i släkten tidigare.

Och nu går vi och väntar på att nästa bebis ska bestämma sig för att komma ut.
Jag ska ju bli faster igen, senast var det för snart 24 år sedan.
Varenda gång det piper till i mobilen nu så tror jag att det är bebisen som vill anmäla sin ankomst, men den vill tydligen dra ut på det hela lite.

Du lilla pyret där inne, kom ut nu!

* * *

När väckningen gick igång kl 4.40 i morse var jag mer död än levande, jag ställde om klockan och sov en liten stund till vilket gjorde att den där hårtvätten fick strykas från morgonens pressade tidsschema. Hoppas jag orkar pallra mig ur sängen och åtgärda det i morgon bitti, annars ligger jag risigt till snart.

* * *

Matchen mot Mullsjö igår kändes till en början riktigt avslagen, det var som att killarna hade tankarna på nästa vecka och inte på den match som spelades just då. Nu gjorde man i alla fall jobbet och vann med 9-5 efter att ha lagt på lite mer energi i slutet av matchen.
En grundspelsmatch kvar på lördag och sedan väntar slutspelet, val av motståndare i kvartsfinalerna görs direkt efter lördagens match. Spännande att höra vilket lag man väljer, som det ser ut just nu har man att välja mellen Dalen, Helsingborg, Linköping och Warberg. Men det kan ha ändrats efter sista omgången, TT och AIK ligger ju och nosar alldeles under strecket och det finns väl en minimal chans att AIK kan kravla sig upp.

* * *

I morgon är en annan dag!





Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie ♥

mysigt med tillökning =)

2012-03-13 @ 22:36:06
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0