Beroende och äntligen slutspel

Hej!
Jag heter Mona och jag är beroende.
Som om det inte vore nog med Wordfeud så har jag nu fastnat i ett annat träsk.
Rumble fick klorna i mig idagoch trots att jag har fått så otroligt mycket stryk idag kan jag inte låta bli att spela så fingrarna glöder.



På tid ska man få fram så många ord som möjligt av dom 16 bokstäver som kommer upp på spelplanen, riktigt kul. Men som sagt beroendeframkallande.

* * *

Jag var och bevittnade Sirius sista match i SSL.
Denna sista match spelades i Fyrishovs B-hall, A-hallen var uppbokad för Schack-Fyran.
På sätt och vis kändes det ganska bra att matchen gick där inne, det hade varit värre i stora hallen med gapande tomma läktare.
Nu fick ju vi 207 på läktaren gott och väl plats och det kändes lite mer intimt.
Matchen började riktigt uselt från Sirius sida, första perioden var dom riktigt dåliga och det kändes som att dom skulle bli mosade av Caperiotäby. Men så kartade man på sig och i sista perioden var dom riktigt bra. Med halva sista perioden spelad kändes det som att det skulle kunna sluta med en hemmaseger, men tyvärr så höll det inte hela vägen.

Sirius gjorde i alla fall ett snyggt sorti ur SSL och nu väntar Allsvenskan nästa år.

* * *

Storvreta spelade sista grundseriematchen mot Tyresö Trollbäcken och trots att man vilade hela förstauppställningen vann man med 6-4. Skönt att visa alla som påstår att vi bara lever på våra "stärnor" att det går alldeles utmärkt att vinna matcher även när dom inte finns på planen. Vi har hungriga killar bakom som gärna kliver fram.
Lite kul att se att Mattias Samuelsson är en så bra bänkspelare, tom så bra att han fick en 3:a i betyg av Innebandymagazinet.
Inte dåligt med ett sånt betyg utan att vara på planen annat än vid uppvärmningen.

Nu börjar det roliga, på måndag spelas första slutspelsmatchen.
Vi valde att möta Linköping i kvarsfinalerna och första match är på måndag i Fyrishov.

* * *

Den där sovmorgonen som jag hade tänkt mig i morse gick om intet, det är inte lätt att sova när håriga killen och hans morsa har brottningsmatch i sängen bredvid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0