Kärleksfest

När jag kom hem från jobbet i fredags trodde jag att det hade gått en tromb genom huset. Men det visade sig bara vara två små barnbarn som hade lyckats vända upp och ner på huset under dom timmar dom varit hemma med farfar.
Jag har liksom glömt bort hur mycket som händer när en liten varelse på 10 månader far runt på golvet, inte mycket som går säkert då inte.
 
 
På lördagen hade vi glädjen att få vara med vid Janine och Gunnars kärleksfest.
En härlig bröllopsfest i Linnéträdgården med ett vackert brudpar, vacker sång och så vackra tal att tårarna flödade. Gunnars dotter Sonja höll ett tal som var det vackraste jag har hört.
Och Linda Bandemark och Stina Wollter sjöng så huden knottrade sig.

Jag pratade nog alldeles för mycket men det blir lätt så när jag festar med mina syskon. Mycket prat, många skratt och en hel del dans blev det.
 
Att jag hade en blåsa på hälen när jag kom hem gjorde inget, det var det värt att få vara med och fira kärleken.
 
* * *
 
Så idag tyckte jag att det var en perfekt dag att göra ingenting.
Men vad hjälpte det när mannen fick för sig att det var en perfekt dag att skövla våra fina syrénhäckar. Helt plötsligt hade jag fullt upp med att släpa kvistar, inte riktigt vad jag kallar att göra ingenting.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0