Till glädje för UNT's sportreportrar.....

Sovmorgon var det ja.....

Dom där vätskedrivande tabletterna gör nog lite verkan ändå, trots att jag inte riktigt tycker det. Dom gör i alla fall så att jag inte får den där riktiga sovmorgonen som jag längtat efter.
Eller jag kliver ju inte upp så värst tidigt eftersom jag inte är tvungen, men jag måste upp och pinka mycket tidigare än jag skulle vilja.
Som tur är så kan jag somna om igen sen och få några timmars extrasömn. Dom säger att man inte kan sova igen sömn man förlorar, men jag tror absolut att jag kan sova tillbaka lite av dom där timmarna jag missar i veckorna under helgen.
 
 
 
Lördagseftermiddagen tillbringade vi i Fyrishov, kikade runt lite på dom nya hallarna som invigdes idag.
Det blir verkligen kanonfint, det är nästan så att A-hallen känns lite för sliten när man varit i dom nya delarna och sedan bänkar sig för match. Själva matchen kan ni läsa om här, jag nöjer mig med att säga att det var riktigt kul att få se lite innebandy igen. Kul att dom riktiga matcherna snart börjar, första seriematch 17 september.
 
Jag surar fortfarande lite för att jag inte får sitta kvar på "min" plats i Fyrishov.
Någon/några i klubben har tydligen bestämt att man ska byta sida på sponsorplatserna och då får inte jag sitta kvar där jag brukar dvs strax ovanför sekretariatet.
Min gissning är att man gör detta för att det ska se bättre ut under dom TV-sända matcherna, det ser ju väldigt tråkigt ut när sponsorplatserna står tomma i bild.
Bättre att flytta över oss som alltid finns på plats och stöttar vårt lag.
 
Nu kommer jag att ha min plats på den sida där spelarna sitter.
Det kan vara så att reportrarna från UNT mfl uppskattar det, nu slipper dom ju ha mig kvidandes och ropandes precis bakom nacken på dom.
Hur som helst, så kommer i alla fall jag att sakna att prata med dom under matcherna.
 
 
 
 
Det blev kålpudding till lunch och vad skulle vi då äta till middag?
Jag vet inte riktigt hur det gick till, men vi fick ett gäng havskräftor med oss hem från affären.
Man kan äta kött dagarna efter varandra, så varför inte skaldjur?
 
* * *
 
Snart tar jag och amputerar min svullna fot, i alla fall har jag god lust till det när jag vaknar mitt i natten av att den värker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0