På böljan den blå.....

Nu har jag varit ute på djupt vatten.
 
För första gången på jag vet inte hur många år har jag varit på en Ålandskryssning.
En riktigt trevlig kryssning med ett gäng gamla kollegor, som jag inte jobbat med på typ 10 år eller så. Det var många som saknades men vi som var med fick en kul resa tillsammans.
Det var härligt att träffas igen, vi hade ju riktigt kul på den tiden vi jobbade tillsammans.
 
Men vad är det för människor som åker på kryssningar?
En hel del stora gäng, kompisgäng, jobbargäng osv osv.
Så lagen som spelat klart för säsongen, tex Sirius bandykillar.
 
Dom som åker för att umgås med sina kompisar, dom som åker för att hitta nya kompisar, dom som bara åker för att supa ner sig.
En del av människorna jag såg skulle nog inte få komma in på annat än på den lokala kvarterskrogen, om ens det. Skräpmänniskor, som en kollega skulle säga.
 
Dom som desperat söker efter någon att få en stunds intimt umgänge med, dom som desperat raggar på allt och alla. Dom flesta av dom tar inte illa vid sig när man säger tack men nej tack, utan går bara vidare och försöker på nästa.
Vem vet, dom kanske får ett napp till slut.
 
Men dom flesta är bara där för att ha lite kul, att äta gott, dricka gott och dansa.
För jag tycker nog att buffén var helt ok, och champagnefrukosten satt perfekt på morgonen.
Frukost, en titt i taxfreen och sedan en liten tupplur så var vi redo att gå mot karaoken.
Bli inte oroliga, jag var inte upp och sjöng. Men några i gänget sjöng, med den äran.
 
Sammanfattat så var den en riktigt kul resa.
 
* * *
 
Riktigt lika kul blev ju inte avslutningen på helgen.
Efter en tur till Högdalen för att leverera prinsen till sin mamma så blev det en snabb färd hemåt för att se andra kvartsfinalen mot Granlo. Efter lite strul med vårt internet som slutade fungera en stund så fick vi till slut se Storvreta förlora.
Förlust i en match där vi inte gör jobbet, det är så jädra surt.
Granlo är bra, men idag visade vi inte det vi kan.
 
Tur att det snart är dags för match igen, på tisdag smäller det i Fyrishov och då vill jag se ett Storvreta där alla gör sitt jobb och visar varför vi vunnit SM tre år i rad.
Jag lovar att göra mitt jobb på läktaren för att stötta och bära fram laget.
 
Men grattis Håkke! 
Njut av segern fram till på tisdag :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Håkke

Men tack,Mona!
Som du kan ana så gick ju de flesta hem från Sporthallen glatt tokiga.
Inte så pjåkigt att på slutet få avgöra mot STORVRETA,på hemmaplan efter att SURT förlorat borta i slutsekunderna. Det bästa är ju, att nu är det ju MINST 2 matcher till. *blink*

Jag gillar Storvreta, jag gör verkligen det...
Men varför sjutton lägger man sånt stort fokus på domarna vid VARJE avblåsning....Öhman & Stenberg...man blir förvånad att domarna tillåter sånt jäkla skitsnack med dessa 2 herrar hela tiden, dessutom ser dom förbannade ut också.
Tacka vet jag Kohonen...Vilken ledargestalt...Utan honom hade matchen igår spårat ur totalt för Storvreta. Antar att Mika gav Klintsten en liten örfil i omklädningsrummet efter matchen.
Nog om detta,Mona!

På tisdag kommer GRANLO till Uppsala igen, då kommer snaran att dras åt.

Ha en fin dag,trots tågkaoset som jag hörde imorse att ni har mellan Uppsala-Södertälje

2013-03-18 @ 08:47:48
Postat av: Mona

Ett godståg körde med trasigt hjul från Stockholm till Gävle under natten, det innebär att Trafikverket måste syna hela rälsen för att se om den är hel. Det innebar i sin tur att alla tåg blev försenade och dom som gick fick köra med reducerad hastighet, dvs 30 km vilket inte är särskilt fort.
Men jag blev "bara" en timme och tjugo minuter sen till jobbet *pust*

Jag måste tyvärr hålla med dig om snacket med domarna, lite mer fokus på andra saker vore inte helt fel.
Jag förstår hur ni kände det i Sporthallen igår, en härlig känsla. Men jag tvivlar på att ni har den härlig känslan efter tisdagens match ;)

Varmt välkomna till Fyrishov!

2013-03-18 @ 09:59:13
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Håkke

Hej Mona!

Så var det dags... Match 3 i Fyris
Härligt!

Läste i UNT att M Puskala hade uttalat sig att de hade verktygen för att ro hem det hela.
Han har säkert rätt i det...
Dock såg jag inte en skymt i hans uttalande att även Granlo har en sisådär 5-6 verktyg
som platsar i översta lådan i verktygsväskan.

Personligen tror jag att den målvakt med bästa flytet ikväll, ror hem matchen.

Tips!
9-3 till Storvreta eller 5-7 där "Bulan" Berglund avgör i öppen kasse.

Och du Mona! Inge onödigt snack med domar´n nu...*blink*


2013-03-19 @ 11:38:06
Postat av: Mona

Håkke!

Äntligen är det dags igen, festen fortsätter.
Jag är laddad och jag tror ju vi tar det här i kväll, eftersom alla kommer vara på banan och visa att nu jädrar :)
Jag hoppas att våra verktyg är injobbade och justerade så att inga misstag sker, att alla håller humöret på rätt nivå och vi får en härlig stämning i Fyrishov.

Lovar att jag kommer att göra mitt jobb på läktaren, gissar att du gör ditt framför websändningen.
Lovar också att jag inte ska snacka så mycket med domarna.

Hinner ni få in mattan till på torsdag?
Patric Skoglund på TV4 svarade mig att den ska in :)

Lagom mycket lycka till i kväll och välkomna till Fyrishov!

2013-03-19 @ 13:37:37
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Håkke

Hej Mona!

Börjar bli en ful ovana nu, att jag får skicka grattis hälsningar till dig, när Granlo spelat match.
Känslan är väl att VI snart får ställa in klubborna i garderoben, och börja leta efter badgrejerna.

Apropå matchen igårkväll, så blev den hiskeligt spännande. Jag kan ana en viss oroskänsla hos Storvretasupportar innan Granlo bjöd på ett par "lätta" kassar innan hesa fredrik ljöd.
Som jag skrev igår, så visade målvakterna klass.
Mycket hög klass... Klintsten drog längsta strået igår...*blink*

Tyvärr får ingen veta hur matchen slutat om GRANLO fått sin högt betättigade straff i period 1

Fortsättning följer....

Ha en fin dag,Mona!

2013-03-20 @ 10:53:06
Postat av: Håkke

Grattis till segern....

2013-03-20 @ 10:53:55
Postat av: Mona

Tack så mycket, Håkke!
Jag ska inte påstå att jag var så där jätteorolig, snarare frustrerad över att det inte släppte :)
Jag vet ju vad killarna kan och satt bara och väntade på att dom skulle börja visa det.
Men det var en grym match och en härlig stämning i Fyrishov, eran klack hjälpte till med det.

Båda målisarna var verkligen bra igår.
Härligt att Åhrberg sticker ut och gör sina uttalanden i pressen, det ska vara lite hetsigt i slutspelet. Att han sedan har det där Storvreta-komplexet som spelare från Hagunda och Sirius brukar ha är ju helt naturligt :)
Åhran är bra, han är kompis med en av mina döttrar.

Vad pratar du om för straff?

Är du med och lägger in TV-mattan i morgon?
Det kommer att bli en sjukt spännande match, jag är så tacksam för att den kommer att sändas på TV så jag får se den.

2013-03-20 @ 12:40:32
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Håkke

Självklart är jag med och styr upp mattinläggningen,Mona!

INTE kommer mattan att påverka slutresultatet
imorgon. Se bara på de 3 senaste matcherna.
Laget med målisen som har bäst flyt och står ivägen för mest skott,VINNER!

Så du missade en SOLKLAR straff för Granlo istället för utvisningen domarna tog för istället.
Men Mona! Jag trodde du kunde innebandy....*blink*
De som kommenterade webbsändningen tyckte precis som vi Granlosupporters...Heders åt dem...För övrigt var de ruskigt hemma blåögda....*ler*

Nog om det! Jag är himla stolt över hur vi skött oss hittills i denna kvartsfinalserie, hoppas vi har lite kräm kvar till torsdagens match.
Vi på läktaren har det definitivt.
Synd att denna kvartsfinalserie inte är en semifinalserie, eftersom jag tycker att Storvreta,Falun,Pixbo och Granlo i nämnd ordning är de 4 bästa lagen i ligan.

Faktiskt inte i år som vi skulle vinna SM-Guld, det blir ju 2014 eller senast 2015... Då ska vi stå på torget i Sundsvall och hylla hjältarna äta cocosbollar och dricka champagne.

*skrattar*


2013-03-20 @ 13:49:08
Postat av: Mona

Jag vet inte vilka det var som kommenterade matchen, men det var väl antagligen folk från klubben.

Jag tycker att det är synd att vi möts redan nu, hade varit kul att ses lite längre fram :)
Nu håller vi tummarna för att det blir en bra match där det bästa laget vinner, eller hur?

2013-03-20 @ 22:00:30
URL: http://monaspusselbit.blogg.se
Postat av: Håkke

Hej

Jamenvisst gör vi det...

Se nu till att hålla koll på "Bulan" ikväll, så
ska vi försöka hålla koll på Stenberg,Holtz,Mika,Öhman,Sundstedt eller nån annan.

Fast jag skulle ju inte bli överraskad om Johan S stiger fram och gör en 5-6 poäng ikväll heller.
Tycker faktiskt han har varit oväntat blek i kvartsfinalen.

Spännande!

2013-03-21 @ 09:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0