Vi ser FRAM mot sommaren, enkelt

Jisses, vad det är skönt att vara ledig.
Det känns som om jag redan har varit ledig hur länge som helst, mycket tack vare att jag jobbade hemma i torsdags. Det känns ju som att torsdagen var början på ledigheten trots att jag satt hemma och jobbade hela dagen, jag slapp ju ett par timmars tågresa hem när jag stängde ner för dagen. Så jädra skönt!
 
* * *
 
Långfredagen, ja det var en lång väntan på att andra semifinalmatchen mot Dalen skulle börja på TV. Tyvärr slutade den ju inte som jag ville, det ser lite skakigt ut just nu med alldeles för många skador på för bra spelare.
Och Jocke Olssons armbåge/klubba i slutet var ju lite onödig, han borde lärt sig att det lönar sig för det mesta inte att ge igen.
Det blir en nervös match på måndag, lite för nervöst kan jag tycka.
 
* * *
 
 
Ni kommer väl ihåg att ställa om klockorna i natt?
Vi ser fram mot sommaren, alltså ställer vi fram klockan en timme. Enkelt va!
 
* * *
 
Har min sängkamrat, håriga killen, här så det är dags att krypa ner.
 
 

Kommentarer
Postat av: Håkke

Hej Mona!

Snart är ni klara för FINAL...

Måste bara få tycka, att GUD så svag innebandy Vreta & Dalen bjudit på hittills.
Svängdörrsbandy hela tiden...kanske kul för publiken,vad vet jag... Utvecklande för sporten...njae... Så djävulskt synd att inte Vreta-Granlo spelar final... Taktisk smartness varvat med fart&fläkt från båda lagen, så där lagomt arg innebandy... Ja,säger bara...herregud att vi inte får bjudas på denna meny.

Trevlig helg!

2013-04-05 @ 11:05:47
Postat av: Håkke

Hej Mona!

Anar att du inte är så värst munter idag efter förlusten igår.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Ett är då säkert att gårdagens match mot Dalen, var den överlägset bästa och sevärda matchen under denna semifinal. Frågan är om inte detta var den bästa slutspelsmatchen hittills JAG sett, och då har jag sett ett antal matcher inkl. mot Granlo.
Matchen igår hade allt...
Storvreta sumpade sin chans i fredagskväll, den borde man ha tagit.
Igårkväll vinner Dalen fullt rättvist om man ser till 60 minuters spel, men visst är det små marginaler.

Men trots allt, det är ju bara en lek och solen gick ju även upp imorse.

PS! Hannes Ö bör ni snarast sätta upp på transferlistan, han har haft sin glansperiod.

Vi höres!

2013-04-08 @ 09:59:36
Postat av: Mona

Håkke!

Du vet hur surt det känns.
Igår kväll kändes det bara tomt och helt meningslöst, men idag börjar jag väl få lite distans till det hela.
Det sura är att vi förlorar inte för att Dalen är så mycket bättre än vi är utan vi ger bort finalplatsen genom att inte göra vårt bästa.
Det var ju tydligen för bra för att vara sant att vi fyra år i rad skulle gå till final. Det kanske är bra för oss/klubben att vi får tillfälle att ladda om och fundera över framtiden.
Någon bra back står väl bla på önskelistan inför nästa säsong.

Resan ner till Malmö blir ju inte riktigt lika kul nu, men jag får heja på det röda laget i finalen :)

2013-04-08 @ 20:28:55
URL: http://monaspusselbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0