Mitt val, och ditt

Ja, jag har gjort mitt val.
Inte för att jag vet något om kyrkopolitik, men eftersom jag är medlem och har rätt att rösta är det min skyldighet att gå till vallokalen. För att dom mörka krafterna inte ska få ta över måste vi som inte vill se tex SD få någon makt se till att lägga våra röster så att det goda vinner.
 
* * *
 
Det blev inget besök på Kulturnatten för mig, gratulerade pappa på hans födelsedag och sedan blev det soffan hela kvällen. Vilket jag ju kan sitta här och ångra nu.
Det hade naturligtvis varit roligt att åka in till stan och kika runt lite, men latmasken höll mig kvar hemma i soffan.
Som vanligt skulle man nästan kunna säga.
 
* * *
 
Idag gjorde jag debut på Barkarby Outlet, men som vanligt hittade jag ingenting jag ville ha. Så är det av någon andledning alltid när jag åker på sådana ställen. Det finns liksom inga saker jag vill ha, det känns inte ens OK att köpa en klänning för halva priset när det där halva priset hamnar på 1600:-.
980:- för en täckjacka i storlek 86? Är det slugt det?
 
* * *
 
På tisdag börjar det, äntligen!
Storvreta - Dalen kl 19:00 i Fyrishov
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0