Trådning

Man kan ju tycka att desto äldre man blir desto mer kvinnlig blir man, eller hur?
Men varför börjar det växa hår på alla möjliga och omöjliga ställen då?

Idag tog jag mig i kragen och letade upp ett ställe i Uppsala där man tar bort oönskad hårväxt med hjälp av trådning. Jag hamnade på Fancy Style, där en duktig tjej med flinka fingrar tog hand om mig. Det gjorde inte så ont som jag kom ihåg från senaste gången jag gjorde detta, men det är ingen njutning direkt.

 

Den här metoden är väldigt vanlig i Mellanöstern, man "plockar" hårstrån med hjälp av en tvinnad tråd som man håller mellan fingrarna i en triangelform. Eftersom hårborttagning med laser och IPL kräver mörkare strån för att ljuset ska nå roten så är det här en bra metod för oss skandinaver med tunnare och ljusare hårstrån.

Av någon anledning går det inte att "bädda in", men här kan ni se en film på hur det går till.

Ont gör det, men fint blir det.







Kommentarer
Postat av: Nancy flow F

Hej! Googlade för att hitta en cool bild till mitt bloggämne Svacka, och hittade vägen till din bloggvärld. Rolig intresseväckande om just denna hårborttagning, istället för pincetter, coolt!!

2011-02-02 @ 22:46:38
URL: http://fitnessdancelife.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej Mona

Vad glad jag blev när jag hittade ditt inlägg om trådning. har sökt i uppsala utan att finna så därför undrar jag hur du gjorde? gick in på respektive salong etc?jag ska def prova salong fancy

2011-04-18 @ 13:42:58
Postat av: Mona

Hej Lisa!

Oj, jag tror att jag googlade på trådning och Uppsala när jag hittade Fancy Style.

Jag har varit tillbaka en gång till sedan jag skrev det här inlägget, det gör svinont men det är det värt.

2011-04-18 @ 21:32:02
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag bor i U-sala men arbetar i Sthlm. Går idag på en salong i Sthlm som har trådning...Den heter Hairteam och ligger på Kungsholmen. Hon är riktigt bra och gör inte alls ont. Kan absolut rekommendera henne.

2011-08-19 @ 12:49:48
Postat av: Mona

Helena

Tack, jag ska kolla på den

2011-08-19 @ 12:56:30
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0