Fram med reflexerna!!

Den här dagen började inte på något bra sätt.

När jag kommer från tåget på väg mot jobbet hade det precis skett en olycka, en cyklist hade blivit påkörd av en buss. Det hade redan stannat en massa människor så jag insåg att jag mer skulle vara i vägen än kunna hjälpa till om jag också stannade, så jag fortsatte min promenad mot jobbet.
Men jag har ju haft den där bilden framför mig hela dagen, bilden av cyklisten liggandes helt utslagen på mage i diket. Och den stackars bussföraren som står och ser helt förvirrad ut.
Tack och lov var det medmänniskor som tog hand om dom båda.

Olyckan skedde vid ett övergångsställe med trafikljus och min obekräftade teori är att cyklisten chansade och cyklade ut mot rött ljus. På just det här stället går jag själv för det mesta över utan att trycka för grönt ljus, det tar otroligt lång tid innan ljuset slår om och det blir alltid någon lucka där man kan smita över.
Det är ju naturligtvis otroligt korkat att göra så, och det vill till att man har ordentligt med reflexer så att bilisterna observerar att man finns där.
 
 
Det första jag gjorde när jag kom hem var att rota i lådorna och gräva fram fler reflexer.
Jag ser hellre ut som en julgran än hamnar på sjukhuset.
 
Och du, se till att du syns du också.
Fram med reflexerna och använd dom så fort det inte är fullt dagsljus, vilket betyder större delen av dygnet nu.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja här kommer ingen härifrån utan reflex , fann flera flera reflexer som nu ligger i en träskål vid dörren.

Svar: Bra där!!
Mona

2012-11-22 @ 22:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0