Nu blommar det



Visst är den vacker, min Amaryllis.
Synd att den lär vara färdigblommad innan jul bara.

Sov länge idag, så otroligt skönt att få göra det.
Jag behöver ju vara utvilad inför kvällen, det är födelsedagsparty hemma hos Marc o Jenny.
Gissar att det kommer att bli livat i holken med en riktig blandning av människor.

Gullan var inne igår kväll, det brukar bli en fredagstradition.
Skönt att bara slappa i soffan på fredagarna, inte behöva fundera över att det är dags att
gå i säng för att orka kliva upp i svinottan. Lite gott att äta och sedan något glas vin,
det gör att man mår bra och det blir en bra start på helgen.

Kikade på Idol igår och blev lite fundersam över dom låtar juryn hade valt ut till deltagarna
som deras "glänsarlåtar". Det var ju bara Kevin som kunde göra något av den låten han
hade fått, dom andra glänste inte något alls.
Lite synd om Robin, han har ju verkligen potential att bli en flickidol med dom ögonen och
så åker han ut på att få fel låt. Den låten är ju verkligen inget att glänsa i, snarare är det
en after ski-låt som ska brölas fram.

Det här tog L-P till sig direkt och fick till en sanning.
Jodå, visst finns det en hel del som aldrig används men för den skull måste det ju fyllas på.

Vi har knappt börjat köpa några julklappar ännu.
Undrar om vi klarar av att följa statsministerns "order" att köpa svenskt.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost och sedan tänkte jag ta mig bort och kolla in den
nya butiken i byn. Kanske hittar någon bra "gå bort"-present där.

VM börjar ju idag, med match mot Italien.
Liverapportering för den intresserade och tydligen ska man kunna kolla rörliga bilder också,
vi får väl se hur det fungerar.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Men Mona, hur kan du tycka synd om Robin? Han borde ju ha åkt ut första avsnittet, men tanke på att inte låter bättre än en hyfsad karaokeartist! Bort bort!



/elak

2008-12-08 @ 11:27:02
URL: http://www.syltor.se
Postat av: Mona

Men han är ju så söt, den lilla pojken :o)

2008-12-08 @ 11:54:50
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0